Vertrek naar en aankomst in Singapore.

3 juli 2013 - Singapore, Singapore

De reis en aankomst, dit keer door mij, Johan.
Na een drukke laatste dag in Nederland is het zover. Alle koffers zijn gepakt en in de auto geladen. Het huis afgesloten en uitgezwaaid. Bea haar moeder en Ankie, oud collega/vriendin van Bea, hebben ons die dag en ook de dagen ervoor fijn geholpen thuis met inpakken en het netjes schoon achterlaten van ons huis.
Op naar Schiphol. Bea kan net achter in de auto tussen de twee kinderzitjes, dus zij mocht achterin. Mijn moeder is mee gereden naar Schiphol om ons uit te zwaaien en later de auto weer thuis te brengen. Mirjam en Annet kwamen ook nog langs op Schiphol als verrassing. Dit was allemaal heel leuk! Koffers op de band en Jesse zijn buggy kreeg nog een paar extra stickers. Door de douane hadden we nog even tijd om wat te eten, boekjes te kopen en natuurlijk op alle autootjes te klimmen die Jesse tegen kwam. Lena liep heel goed met haar (nieuwe) roze handbagage koffertje voor ons uit. De automatische rollenbanen zijn helemaal te gek en die zijn er genoeg op Schiphol. Iedereen door de scan en dan nog wachten tot we het vliegtuig in mogen. Dit mochten we eerder (kleine kinderen) dus wij voordringen en ook deels gelukt! We hadden 4 stoelen in het midden naast elkaar. Dit was wel fijn, want dan konden we Lena en Jesse opsluiten. Jesse heeft een half uur kiekeboe zitten spelen met een dikke Engelsman achter ons:) . De eerste uren waren ook leuk! Gespeeld, gekleurd en filmpjes op de koptelefoon. Daarna wat gegeten en geprobeerd om wat te slapen. Dit viel in eerste instantie niet mee omdat het heel warm bleef in het vliegtuig en Lena en Jesse graag languit liggen en dit gaat niet zo makkelijk op een stoel. Jesse is uiteindelijk languit onder de stoelen gaan slapen en Lena op de middelste 2 stoelen. Wij hebben iets minder geslapen. Maar na een kleine vertraging i.v.m. slecht weer zijn we na dik 12 uur aangekomen in Singapore! Dan moeten we eerst nog wat visa papieren invullen, maar gelukkig zijn ook hier genoeg roltrappen en banden om ons te vermaken! Dan naar de paspoort controle. Hier was een grote rij. Zo`n rij had ik nog nooit gehad. Maar na een klein poosje haalde een aardige douane mevrouw ons uit de rij en mochten we voor! We vielen waarschijnlijk nogal op. 4 Witkoppen tussen al de Indiërs die waarschijnlijk net geland waren. Er werd ook geprobeerd foto's van ons te maken. Koffers pakken en daarna hadden we een extra grote taxi nodig om ons met 3 koffers en handbagage te vervoeren.
Na een half uur met de taxi zijn we aangekomen in ons nieuwe huis! Lena heeft het al vanaf de luchthaven over het zwembad. Het huisje en het zwembad viel in goede aarde bij de jongens. Wij bekijken alles natuurlijk praktisch. Er moet nog e.e.a. aangeschaft worden en de pallets met onze spullen zijn nog niet bij ons huisje. Jesse heeft dus 1 nachtje tussen ons in geslapen. Ook blijkt de dengue mug hier nogal actief te zijn. Hier wordt ook voor gewaarschuwd met flyers etc.. Dit is even schrikken en hier moeten we hopelijk aan wennen. Bea is al aardig wat geprikt en we hopen dat dit een 'goede' mug was! Alle voorzorgsmaatregelen zijn nu i.i.g. genomen. Waaiers, spray, stickers, horren etc.. Na dit alles hebben wij ons zelf een rondleiding gegeven over ons 'resort' Parc Vista. We hebben al in de speeltuin gespeeld, het doolhof uit ons hoofd geleerd, de tennis banen, zwembaden, fitness en alle BBQ plekken bekeken. Daarna met de taxi boodschappen gedaan en gegeten in het shopping centre Jurong Point. Eenmaal terug bij het huis was het hoogste tijd om te gaan slapen en dat ging ook goed! De eerste nacht hebben wij allemaal goed geslapen. De volgende dag wakker in Singapore. Lena en Jesse wilden gelijk weer naar het zwembad. Dit heb ik ook met ze gedaan en Bea is de kasten gaan checken met haar HARA en is de koffers uit gaan pakken. Toen het tijd was voor een middag dutje ben ik de bagage gaan halen die we eerder weg hadden gestuurd. Nu kan Jesse in zijn eigen bedje, hebben we de opblaasbandjes, kinderstoel etc.. Morgen brengen ze de rest. Ik ben na het dutje met Lena met de MRT (metro) naar het shopping centre gegaan om de de keuken aan te vullen met vooral praktische dingen en pampers (ook praktisch!). Toen weer even gezwommen met opblaasbandjes, terwijl Bea ondertussen haar eerste Sing-maaltijd heeft gemaakt! Heerlijk gegeten en dan weer naar bed! Wij zitten waarschijnlijk nog te erg in het Nederlandse ritme, want we hadden al moeten slapen:). Maar na alle leuke reacties die wij hebben gekregen voelden wij ons toch verplicht en kregen we natuurlijk de energie om iets van ons te laten horen! Nu gaan we echt slapen! Morgen ga ik voor de eerste keer naar NatSteel, waar ik mijn collega`s hun werk over ga nemen. Ook kijken of dat alles functioneert zoals ik/wij dat willen. En lunchen met zijn allen.
Groetjes van ons.

1. Miranda:
    3 juli 2013
    Leuk om iets te lezen over de eerste tijd! Gelukkig zijn jullie veilig aangekomen,
  2. Rini:
    Hoi allevier,
    Verslag en foto's zien er goed uit. Het lijkt wel of Lena en Jesse al vaker zulke tripjes hebben gemaakt. Zo relaxed ziet het er uit.
    Druk programma afgewerkt zo'n eerste dag. Nu proberen met het warmteprogramma om te gaan en genieten van het heerlijke zwembad,tuin en omgeving. Groeten van ons vanuit Oudewater.
  3. Anja:
    4 juli 2013
    wat een leuk verslag en wat een leuke foto's! Geniet ervan! Hopelijk laten de muggen jullie links liggen ;-)
  4. Wouter Schraven:
    4 juli 2013
    Hoi Johan, Bea en kinderen. Fijn om wat over jullie te lezen. Geniet ervan en graag lees ik weer eens een verslagje. Groetjes vanaf de Dorpstraat in Lopik
    Wouter
  5. Corrie Voorbij:
    4 juli 2013
    Fijn dat jullie veilig aangekomen zijn. Leuk om te lezen dat Bea haar Hara heeft meegenomen. Alle goeds, Corrie.
  6. Daniel en Paulien:
    Hoi Johan, Bea, Lena en Jesse,

Wat leuk om wat van jullie te lezen en de foto's te zien! Fijn dat de reis goed is gegaan! De muggen zijn minder, hoop dat je daar snel minder last van hebt Bea. Wat heb je dat geweldig omschreven Johan; 'Bea ging de kasten checken met haar Hara' hihihihihihi fantastische... Het zullen drukke dagen zijn geweest. Ik hoop dat jullie een beetje je plekje kunnen vinden daar en lekker kunnen gaan genieten!

Veel zwem plezier Lena en Jesse!!!!
    Geniet ervan!

Groetjes Daniel en Paulien
  7. Jeanine:
    4 juli 2013
    Aaaaach, wat goed om te lezen! Superrr! Veel plezier, succes, sterkte enz enz ;-) xxx
  8. Annet:
    Wat een mooi verhaal!
    Ik kijk uit naar het volgende!
    xjes van familie de witte vos
  9. Agnes:
    5 juli 2013
    Goed om te lezen dat de reis goed is verlopen! Heel veel plezier de komende tijd. Groeten, Agnes en Carlijn
  10. Jolanda:
    Fijn dat het goed gaat.
    Al 5 dagen weg, gaat supersnel joh!
    Groetjes Jolanda
  11. Ruud, Christa en Sam:
    6 juli 2013
    Wat een avontuur gaan jullie aan zeg! Heel gaaf! Hopelijk hebben jullie daar een hele mooie tijd met elkaar. Wij zullen jullie in ieder geval volgen :-)

Liefs uit Schoonhoven!
  12. Marieke:
    7 juli 2013
    Wat leuk om te lezen! Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Ziet er goed uit allemaal!
    Liefs van ons allemaal
  13. Lineke:
    7 juli 2013
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen!! Zijn jullie inmiddels al een beetje gewend aan de tropische temperaturen?
    Wij zijn heel benieuwd hoe jullie het ervaren daar! Er wordt vast binnenkort wel weer een verslagje geplaatst:):)
    Liefs vanuit zonnig Lopik
  14. Jannie Voorbij:
    8 juli 2013
    Hoi,Het grote avontuur is begonnen.Ik hoop dat jullie snel kunnen wennen.Die muggen zou ik ook een hekel aan hebben,dus ik hoop dat de voorzorgsmaatregelen werken.Heb je al een vakantie gevoel,Bea?
    groetjes uit Oud-Alblas
  15. Tamara:
    10 juli 2013
    Wat leuk om van jullie te lezen :-)
    Fijn dat de reis goed verlopen is!
    Heel veel plezier gewenst, maar aan de foto's te zien gaat dat vast lukken. Ik kijk uit naar het volgende verslag :-)

Groetjes Tamara