Even een wat minder leuke wending.

15 juli 2013 - Singapore, Singapore

In ons vorige verhaal liet ik al wat doorschemeren over dat we ons wat zorgen maken over de dengue mug en het dengue cluster waar wij in zitten. Ook dat ik het jammer vind dat we tussen de locals zitten en wat ver van alles af zitten. Ik heb de eerste week dit wat tijd willen geven omdat ik al snel in het negatieve kan schieten en dit eerst eens rustig aan moest kijken van mijzelf en het een kans wilde geven. Echter mijn gevoel werd niet beter en er met Johan over gepraat te hebben, heeft Johan bij zijn baas aan gegeven dat we eigenlijk niet zo blij zijn met deze woonplek. Het appartement en het park is helemaal goed en mooi (buiten de waterbakken om dan), maar de wijk vinden wij minder.
Echter, dit is natuurlijk een ingewikkeld iets. Je gaat niet zomaar verhuizen als  je met een huurcontract te maken hebt. Toch zijn Johan en ik ondertussen eens bij een ander appartement gaan kijken om te kijken hoe dat zou voelen.
In ons vorige verslag schreef ik over de Nederlandse familie van de Hollandse Club, dat we daar geweest waren. Zij gaven toen aan dat ze gingen verhuizen. Toen dachten we al even, dat we evt. daar misschien iets mee konden. Echter, ze nemen de meubels mee en we hebben toch wel een gemeubiliseerd huis nodig. Toen een makelaar gebeld om te vragen of er nog een appartement in die wijk vrij staat en gemeubiliseerd. Nu, dat had hij, gaf hij aan. Wij woensdagmiddag nietsvermoedend naar onze afspraak. Staan we in het appartement van die Nederlandse familie. Toen gaven wij aan dat we dit appartement al kenden en wisten van de verhuur, maar dat het niet gemeubiliseerd zou zijn en dat het dan voor ons geen optie is. Daar kon hij wel wat in regelen, gaf hij aan. Maar ja, hadden we gegronde redenen om door te zetten dat we hier weg willen? Eenmaal na de bezichtiging gingen we ergens wat eten. Johan gaf aan dat hij zich opeens niet lekker voelde en eenmaal thuis had hij al hoge koorts, erge hoofdpijn en spierpijn overal. Dengue, schoot er door ons heen. En dit was eigenlijk het begin van een nogal zieke Johan en de zorgen daar om heen. De dag er na moest hij overgeven. Johan gaf aan dat hij naar de dokter wilde. Deze heb ik gebeld en zijn we met elkaar naar toe gegaan. Johan wilde niet alleen. Ze hebben bloed afgenomen en verder werd goed drinken, rust nemen en paracetamol slikken als advies gegeven. Dit alles zo goed mogelijk geprobeerd op te volgen.
Vandaag belde de dokter dat Johan dengue heeft. En dat hij weer bloed moest laten prikken. Wij weer met zijn allen mee. Nu wilde Johan in principe wel alleen, maar het is best een leuke dokter:), dus zijn we met zijn allen gegaan. Ook omdat ik het weer even als uitstapje zag voor mij en de kids. Het geval wil namelijk dat we niet echt meer naar buiten durven hier bij het appartement en in de wijk, omdat we nu we dit allemaal weten en ervaren het niet nog meer op willen zoeken. Maar is wel pittig, moet ik zeggen. Johan verzorgen, twee kinderen rustig houden binnen of dus er op uit gaan buiten de wijk. Na het eerste doktersbezoek hing er een affiche in de hal van onze flat. Dat er in ons park op het moment 25 dengue gevallen zijn. En ja, toen waren we er echt niet meer gerust op en besloten wij het maar zo aan te pakken niet in het risico gebied buiten te leven. Ook al zie je iedereen gewoon alles buiten doen alsof er niets aan de hand is, wij staan hier toch anders in. Zo ziek als Johan nu is, willen we toch echt niet dat de kinderen overkomt. Verder kregen we ook een brief over de dengue gevallen die er nu op het park zijn en hadden we vanmorgen twee mannen aan de deur die het huis op dengue muggen hebben gecontroleerd.
Maar terug naar het doktersbezoek van vandaag. Er is weer bloed geprikt en vanmiddag belde de dokter dat de witte bloedplaatjes nog meer gedaald zijn. Het kan zijn dat dit het dieptepunt is die bij dit ziektebeeld hoort, maar dan moet het vanaf nu wel weer stijgen. Morgen moet Johan weer bloed prikken en als het dan toch nog daalt is ziekenhuisopname toch nodig. Maar wij hopen en bidden dat dit niet nodig zal zijn en het de goede kant op mag gaan.
Dit vonden we toch aanleiding genoeg om aan te geven dat we hier niet willen blijven wonen en een andere woonplek willen. Gelukkig wordt hier goed aan mee gewerkt. Alleen valt dit nog niet mee. We hopen dat ook dit uiteindelijk gaat lukken.
Al met al niet echt fijn, maar doen we ons best om hier zo goed mogelijk en verstandig mee om te gaan.
Om het verhaal toch leuk af te sluiten, want we hebben ook leuke momenten er bij zitten, nog wat foto's van de uitstapjes die ik tussendoor met de kinderen gemaakt heb. We zijn naar de Botanic Gardens geweest. Een ontzettend mooi park waar we onze ogen uitgekeken hebben. Lena en Jesse hebben vol verwondering naar de schildpadden en de monitor lizards gekeken. Vervolgens zich een tijd met een waterval vermaakt en rond gerend op een veld met palmbomen. Toen ze dit zat werden, we hebben het park lang nog niet helemaal gezien en gaan zeker nog een keer terug, zijn we naar Jacob Ballas Children's Garden in het park geweest. En dat is ook een park op zich. Wat een speelmogelijkheden. En leuk ook. Ook hier niet alles gezien en gedaan. Hierna lekker patatjes op en weer naar huis. Toch zo zeven uur lang ons daar vermaakt. Ook weer leuke contacten op gedaan met Europeanen die hier wonen. Een man met kind uit Noorwegen. En een vrouw met kinderen uit de UK waar we nog een tijdje mee opgetrokken zijn in het speeltuinpark.
Verder zijn we nog een middag naar het IMM Children Payground geweest.
Dit is een speelplek op het dak van een shopping mall. Hier hebben ze zich vermaakt met water en speeltoestellen. Ook speelden ze al een beetje met andere kinderen. We hadden wat speelgoed mee genomen, wat andere kinderen ook aan trok. Tegelijkertijd was dit natuurlijk ook wel een beetje moeilijk dat andere kinderen met hun speelgoed speelden.
Hierna ergens een rijstmaaltijd gegeten en weer naar huis.
Een ding is zeker, voor de kinderen is er een overdaad aan speelplekken. Ik weet niet hoe zij het ervaren, maar ik vind het soms bijna te veel (prikkels). Maar ja, dat kan natuurlijk ook aan mij liggen, het is maar net waar je van houdt, haha.
Nou, ik hoop op een wat leuker verhaal de volgende keer.

1. Daniel en Paulien:
    Hoi Johan, Bea, Lena en Jesse

Wat vervelend om te lezen dat de goede start is omgeslagen na een mindere periode.
    Wat een onzekerheid! Ik hoop dat Johan snel opknapt en een ziekenhuis opname niet nodig is. Ook hoop ik dat er snel een ander appartement voor jullie beschikbaar is.

Wij wensen jullie veel sterkte en beterschap voor Johan!

Groetjes Daniel en Paulien
  2. Miranda:
    15 juli 2013
    Heel veel sterkte, gezondheid en wijsheid toegewenst!
  3. Daniel en Paulien:
    Wat een leuke foto's!!!
  4. Monique:
    15 juli 2013
    Heel veel sterkte en beterschap.

Groetjes Jurgen, Monique en Nena
  5. Gerard vermond:
    15 juli 2013
    Beterschap gewenst Johan en sterkte met alle beslissingen waar jullie voor staan.
    Jullie verhalen geven wel een goed beeld van alles wat je daar tegenkomt. Knap.
    Hartelijke groet,
  6. Rini:
    Hoi allevier,
    Wat een dikke pech na zo'n goeie start. We hopen dat het weer gauw de betere kant op gaat en dat jullie met elkaar de volgende verhuizing kunnen doen en dat het daar beter voelt.
    Een hele hartelijke groet, beterschap en 'n knuffel voor jullie allen.
    Rini en fam.
  7. Marian:
    Hoi,

wat een verhaal zeg. Ik hoop dat Johan snel opknapt en dat het lukt met de verhuizing.
    Aan de foto's te zien ook veel leuke dingen daar, grappig en leuk om te zien!

Succes en beterschap,
    X Marian
  8. Danielle:
    16 juli 2013
    Hey, nu pas jullie blog gevonden... jeetje nu al volop in het avontuur zeg... wat balen voor Johan. Wens hem heel veel beterschap en hopenlijk gaat het snel beter!
    Liefs Danie.
  9. Martine:
    He Bea (en JOhan)

Dat is balen zeg wat een rotbeesten. Kan je er niet tegen ingeent worden??? Heel veel beterschap voor Johan. En jij ook sterkte, want ik weet hoe moeilijk het is, want je staat er nu toch een beetje alleen voor. Ik vind het erg goed dat je toch al zoveel mensen gesproken hebt, bij mij duurde het wel even, maar wij zaten vooral in een Engels wijk en mijn Engels was bar slecht, waardoor ik ze niet bij kon houden. Fijn dat Lena en Jesse het naar hun zin hebben, maar wat wil je ..allemaal speeltuinen en mama die volop aandacht voor ze heeft!!! Ben benieuwd of de verhuizing doorgaat, als je je niet op je gemakt voelt, gewoon doen hoor!! Het is ook fijn als je overal dichtbij zit, daar baalde ik in Dubai ook wel een beetje van, wij zaten ook overal ver van af. Gelukkig was het daar vrij makkelijk om een taxi te regelen en later had ik zelf een auto. Is die dengue mug overal in Singapore actief?? LIefs Martine en groetjes van Godfried
  10. Marja:
    16 juli 2013
    Heel veel beterschap voor Johan, hopelijk kunnen jullie snel in goede gezondheid verhuizen!

Liefs Bas, Marja & Abel
  11. Marieke:
    17 juli 2013
    Jeetje dat is schrikken zeg! Hopenlijk knapt Johan al wat op en gaat het lukken met de verhuizing! Tijd voor een skype date? Liefs Marieke
  12. Tamara:
    Hoi Bea en Johan,

Wat vervelend dat de goede start omgeslagen is naar een minder leuke periode. Kan me voorstellen dat dit erg pittig voor je is, Bea. Hoop dat jij en de kids de dans ontspringen, Johan snel opknapt en dat een ziekhuisopname niet nodig is.
    Leuke foto's zeg! Voor de kids is het daar wel een paradijs zo te lezen en te zien. Denk aan jullie!

Liefs Tamara
  13. Agnes:
    17 juli 2013
    Zo, wat een schrikken dat Johan opeens zo ziek is! Hopelijk is ziekenhuis opname niet nodig. Ik kan me voorstellen dat je geen goed gevoel meer hebt over het wonen in het huidige appartement. Hopelijk gaat het lukken met de verhuizing!
    Groeten, Agnes, Jan, Carlijn

Groeten, Agnes, Jan, Carlijn
  14. Anita van Vliet:
    Hallo Bea, Johan en de kids,
    Wat een verhalen en wat een belevenis! Je bent vast hartstikke trots op jezelf Bea!!(ik in ieder geval wel ;)
    Hoop dat jullie snel kunnen verhuizen maar vooral dat Johan opknapt! Leuk die foto's erbij en dat we jullie kunnen volgen!
    Succes en sterkte met alles. Groetjes, Anita