Werk enzo.

11 augustus 2013 - Singapore, Singapore

Zo. Laat ik nu weer eens wat schrijven op ons reisblog. Ik ben namelijk de schuldige van dit alles:).
Na een turbulente start waar niet alles volgens plan verlopen is: machine niet 100% (veel tijd aan besteed). Dit is nu opgelost. Ook natuurlijk ons appartement die niet in een ideale wijk stond en waar een vervelende mug rondvloog die samen met zijn vriendjes mij te pakken heeft genomen. Dit alles is voorbij en ik voel me weer 100%. Ik moet a.s. dinsdag nog 1 keer naar het ziekenhuis om mijn lever te laten controleren. Deze had met de laatste bloeduitslag nog een afwijkende waarde.
Ten eerste zet ik er wat fotootjes op. Dan hebben jullie een idee waar ik allemaal mee bezig ben.
Ook zet ik, nu we in ons nieuwe appartement zitten, even wat contact gegevens op het blog.
Bea haar telefoon doet het alleen nog maar met whatsapp.
Mijn telefoon doet het nog, maar ik heb hier een lokaal nummer (Bea ook).
Johan +65 9869 4805
johandevos82
Mail:
[email protected]
[email protected]
Verder waarom we hier zijn, is mijn werk natuurlijk. Dit gaat, op een paar technische omstandigheden na, goed. Lijn 1 van het 'project' draait. Deze behaald nog niet de productie die gewenst is. Dit is voor 90% te danken aan de productie lijsten die van NatSteel af komen. Deze worden 100% van het kantoor af voorbereid en deze kunnen niet door de operator beïnvloed worden. Hier zijn ze nog volop in ontwikkeling om automatisch een zo goed mogelijke productie lijst te maken. Normaal wordt heel veel door de operator berekend en gecombineerd. Alle ervaring van een operator moet in een software programma gemaakt worden (NatSteel). We hebben hier ook met heel veel partijen te maken: planning, productie voorbereiding, netwerk beheerder, een team die het automatische label-printen doet, ga zo maar door. Dit is niet altijd goed voor de snelheid. Verder moeten wij nog e.e.a. optimaliseren aan het programma. Er is besloten om deze lijn 1 te testen totdat alles 100% is en de geplande capaciteit haalt. Lijn 2 wordt een kopie van deze. De 'oude' lijn 2 blijft tot deze tijd nog in bedrijf om de productie te blijven garanderen van hal A.
Ondertussen ben ik afgelopen week begonnen met opbouwen van lijn 3 in hal B. Dit is mogelijk zonder dat de oude lijn 3 afgebroken wordt. Totaal komen er 4 'lijnen' te staan. Iedere lijn is een vol automatische knipinstallatie met ABL (automatic bar loader) met daarachter de nodige logistiek en DBS (automatisch ijzer buigen) wat bij lijn 1 en 2 vol automatisch is en bij lijn 3 en 4 half automatisch gaat worden. Lijn 2 is dus even overgeslagen met het opbouwen. Al deze onderdelen zijn al in Singapore aangekomen en de meeste zijn ook al uit de containers geladen en deze staan her en der opgeslagen.
Xander (collega) is afgelopen week aangekomen en aanstaande dinsdag komt Aldwin (collega) aan en maken we alles aan lijn 3 af. Deze moet eind volgende week draaien.
Bea en de kinders hebben het op het moment ook leuk druk. Lineke en Willem zijn op bezoek en er worden leuke uitstapjes gemaakt en Singapore wordt verkend! Al deze belevenissen zal Bea met jullie delen!

1. Nellie:
    11 augustus 2013
    Fijn dat het goed gaat met jullie. Dat werk is nog best veelomvattend. Ik hoop dat jullie het volgens planning voor elkaar krijgen. Die vele schijven maakt het er ook niet eenvoudiger op. Werk ze nog even.
    Liefs O-ma-nellie
  2. Bea lekkerkerker:
    11 augustus 2013
    hoi familie de vos, plezierig voor jullie dat alles in rustiger vaarwater is gekomen. kun jij (Johan) weer gaan doen waarvoor je naar Singapore bent gegaan en Bea kan er weer lekker met de kindjes op uit. nog even en jullie komen weer naar Nederland. ben benieuwd naar jullie live verslagen. tot over 1 1/2 week.
    groeten van Gerrit en Bea
  3. Rini:
    Hoi Johan, Bea, Lena en Jesse,
    Wat heerlijk dat jullie nu in je appartementje kunnen zijn en een wat normalere dagen kunnen maken. Gezellig met wat visite.
    Nog even genieten daar en dan even een koffertje pakken en een tripje naar hier. Groetjes van hier en werk ze nog even. Tot dan.
  4. Marieke:
    12 augustus 2013
    Behoorlijk turbulente start geweest zeg! Fijn dat jullie in een nieuw huisje zitten en weer leuke dingen kunnen ondernemen! Ik hoop tot snel:) Liefs